Thursday, June 30, 2022

7. nap - Lake Louise

Bár ma csak egy helyen jártunk, legkevésbé sem telt eseménytelenül a nap.
Lake Louise volt a cél, ez egy gleccserek által táplált elképesztően kék tó. A tavat megkerülve a plain of six glaciers nevű helyre tartottunk, ami ahogy a neve is mutatja hát gleccser lábánál fekvő mező, vagyis inkább fennsík, így lehetőségünk volt kaptatni egy kicsit. Egy túratársnak megígértem, hogy jövök vele, mert attól félt, hogy túl lassú. Mondtam nekem teljesen mindegy. Még egy harmadik ember tartott velünk, neki mindkét térdét cserélték már, de közben megbeszéltünk, hogy ha nem haragszik, mi kicsit gyorsabban megyünk.
Ezt a helyet a kanadai vasút meghívására svájci hegyivezetők térképezték fel és teremtették neg a hegyi kultúrát.
Ehhez hozzá tartoznak a hütték, amik itt teaház néven futnak. Egy bő fél órás megálló után többen győzködtek, hogy érdemes tovább menni. Tényleg így volt, bár jó pár hómezőn át kellett kelni. A kilátás fantasztikus volt és a gleccserek közelebb kerültek.
Láttunk út közben lavinát, többet pedig hallottunk. Több ösvény lavinaveszély mások medve veszély miatt voltak egyébként lezárva.

Lefelé igencsak iparkodtunk, mert a buszunk négykor indult. 16:03-ra értünk oda, a busz már sehol. Tudtuk, hogy van alternatíva, így beálltunk a sorba. Nagyjából a huszadikak voltunk, még jó ötven ember érkezett később. Rajtunk kívül még hárman maradtak le a buszról, ők kicsit később érkeztek, de mondtam jöjjenek oda hozzánk. Olyan fél öt után be is gördült egy busz, amiről leszállva a sofőr a helyfoglalással rendelkezőket szólította. Ez teljesen érthető. Kérdeztük, hogy ezen felül mégis kb hány hely marad, kiszámoltam, hogy jó eséllyel felférünk. Amikor kiderült, hogy mi csak egy megállót mennénk (kb 5 km), akkor közölte, hogy azok akik Banff-ba mennek, azok elsőbbséget élveznek. Kérdeztük, akkor mit tegyünk. Közölte a sofőr, hogy a mögötte lévő parkolóba tartó busz elvileg kérdésre megáll.
Átmentünk a másik buszhoz, kérdezték hol a jegyünk. Mondtuk nincs, de hol lehet kapni? Lent a parkolóban... Sakk, matt
Végül felkönyörögtük magunk és a buszunk is elkaptuk, mert ők bolt megállót tartottak. Elvileg negyed óra múlva indult volna a busz, de a biztonság kedvéért vártak még öt percet valakire aki nem volt ott... Persze fent nem...
Amúgy a túratársam írt egy SMS-t Lyle-nak (sofőr), hogy max 15 percet, de késünk...

Az este jól telt, finom volt a vacsora és jót beszélgettünk.

Az étkezésekről: alapvetően húsmentes a konyha és bár az első gondolat az lenne, mert hippik, a válasz sokkal prózai b. Először is a hús sokkal kényesebb a megfelelő hőmérsékletre, másrészt drágább.
Az biztos, ha valaki nagyon válogatós, akkor hoppon marad, de azt hiszem ennél nagyobb kompromisszumokkal is jár ez az út.

Alapvetően kempingekben állunk meg, ahol van tisztálkodási lehetőség. Van ahol az árban is benne van, például az elmúlt három éjszakát ilyen helyen töltöttük, de lesz olyan hely, ahol nem lesz fürdési lehetőség.

Ígérem majd a többi kommentre is válaszolok, de mobilon pötyögve általában egy jó fél óra elmegy az írással, így türelmet kérnék, de várom továbbra is a kérdéseket.