Friday, July 1, 2022

8. nap - Icefields Parkway, Jasper

A mai nap legfontosabb látnivalója az Icefields Parkway volt, ami Lake Louise és Jasper között halad. Maga az út hatalmas hegyek (Kanadai Sziklás Hegység) között kanyarog, szinte mindegyiket hó borítja, rengeteg gleccser is látható. 
Az első megálló Bow lake volt, itt szinte giccses képeket lehet készíteni a tóban tükröződő hegyekről. Természetesen nem ez volt az egyetlen tó az út mellett, de csak egynél álltunk meg
A következő megálló az Athabasca gleccser volt, amely a Columbia jégmező része (Google maps-en érdemes megnézni (Athabasca Glacier
https://maps.app.goo.gl/GExKa8zgwPTZgoRJ8), hogy milyen hatalmas kiterjedésű. 
A gleccserre egy speciális busz segítségével kíváncsi turistákat is felvisznek, mi csak távolról néztük. 
A mai nap nem szűkölködött látnivalókban, az utolsó cél a Maligne kanyon volt, ez a Maligne folyó által vájt nem túl széles, de annál mélyebb kanyon. Ez is lenyűgözött. 

Állatokban sem volt hiány, ma coyote, elk, és egy nagyobb csapat hegyi kecske akadt az utunkba. 

Az estét Jasper városában töltjük, kicsit sétáltam a városban, de bevallom fáradt vagyok, így az estét inkább ágyban töltöm és szeretnék egy nagyobbat aludni. 

Kommentek: 
1. gáztűzhely, ha figyelmesen megnézed, őrláng ég minden rózsánál, számomra teljesen szokatlan megoldás 

2. vettem még otthon szúnyogriasztót, nem használtam még, bevallom nem különösebben szeretem

3. hal egyszer volt, de szerintem említettem, hogy alapvetően húsmentesek az étkezések. Az egyetlen kivétel, ha ebédre szendvicset készítünk, akkor ahhoz mindig van felvágott. A szakács alapvetően Amber, de néha Lyle is főz, az egyik reggel például French toast volt. 
Azt hiszem már azt is írtam, hogy aki válogatós, annak nehezebb az élete, de mindig finomakat eszünk. Volt pesztós tészta, hal taco, ramen, chili, bevallom ezen az úton az ételeket nem jegyeztem fel. 
Nem sátraztam végül, lehet, hogy legközelebb... 

Remélem minden kérdésre feleltem.

Szolgálati közlemény: előfordulhat, hogy az elkövetkező három napban nem lesz internet. Ahogy haladunk észak felé, egyre kevesebb lesz a civilizáció.

1 comment:

  1. köszönöm a kommentek kommentjeit :-)
    a pár aki benneteket visz és vezet és etet ők hippik? a hippi egyérteműen vegetáriánus is?
    engem különösebben nem zavar a "vega" kaja, Indiában is azt ettünk, ezt közölték előre, mint infót?
    azon kívül, hogy gyönyörű helyeken jártok, elég izgalmas az életed a transzferekkel
    jól gondolom, hogy a busz tulajdonképp elvisz egy útvonalon, megáll bizonyos helyeken, ahol a vezetők elmondják mit lehet ott éppen nézni látni, azután kicsapnak benneteket és ha "engem kérdezel azt csinálsz amit akarsz" jelszóval utatokre enged bennteket?
    mi van, ha négsem érsz vissza az indulási időre?
    by the way, mennyire fegyelmezett a társaság?
    ahhoz képest, hogy útközben és telefonon pötyögsz hibátlan a szöveg és köszönet a képekért is

    ReplyDelete

16. nap - Most hogyan tovább

Reggel arra ébredtem, hogy hallom, hogy a többiek kérdezik, hogy olvastad-e az e-mailjeid. Mondom mi lehet, tegnap éjfél körül aludtam el, m...