Monday, June 27, 2022

4. nap - Kanada, hegyek

Ma reggel a nap korán indult, fél nyolckor pattantunk a teknős hátára. Még mielőtt folytatnám, egy érdekes dolog a hostelről.
Mint kiderült, van egy külön helyiség, ahol a fű fogyasztásának hódolhatnak, erről a szagok árulkodnak, de ami megdöbbentő volt, hogy a teljes személyzet ki-be járt, munkaidőben. Persze így már értem miért voltak olyan lassúak az előző este.

Seattle egyébként gyönyörű környezetben van, hatalmas hegyek, az óceán, és minden szép zöld.

Már tegnap is hosszas eligazítást kaptunk arról, hogy jön a határ és az mit jelent és hogyan tölthetünk órákat az átkeléssel. Mindenki minden motyóját konszolidálta és rettegve várta, hogy mi lesz. Ehhez képest jött két határőr, aki közölte, hogy mi alacsony rizikó vagyunk, így hagyjunk nyugodtan mindent a buszon. Így az átkelés gyors és zökkenőmentes volt. Lyle, a buszsofőr mondta, hogy a határőrök megjegyzése az volt, hogy régen láttak ilyen jópofa buszt.
A határ után meglepő módon szőlőket is láttam, valamint rengeteg üvegházat.
Ma sokat ültünk a buszban és gyönyörű hegyek között jártunk.
Két órát töltöttünk Harrison Hot Springs-Ben, ami arról nevezetes, hogy egy gyönyörű tó partján található, valamint van egy forróvizű forrás. A kiírás szerint 62 fokos. A séta mellett ebéd is a programok között szerepelt, egy kanadai ételt, poutain-t ettem. Ez sült krumpli, gravy (valamiféle barnamártás), sajt féle (cheese curd - majd utánanézek, de itt nincs net) volt mellé egy kis füstölt hús és csemege uborka.
A hágók amiken átkeltünk 1200-1400 m magasak (pl. Coquihalla summit).

Az éjszakát a Kamloops melletti Paul Lake-nél töltjük.

Vacsora előtt gondoltam megnézem a tavat, volt egy ösvény mellette. Egy pár csatlakozott hozzám, így megmásztuk a tó melletti hegyet. A kilátás gyönyörű volt, de cserébe lemaradtunk a vacsoráról. Én úgy voltam vele, hogy na és, elfogyott, de nagyon szép helyen jártam, így megérte. De volt egy kevés maradék alapanyag, így húsz perc múlva mi is elmondhattuk, hogy ugyanazt a fergeteges lakomát ettük, mint a többiek. Volt benne édesburgonya, hagyma, kale, tofu, fűszerek, mellé saláta spenótból, benne mandulával, aszalt cranberry-vel (azt hiszem tőzegáfonya a magyar neve), valamint volt mellé kecskesajt. Kedves olvasó, sose jusson eszedbe válogatni, mert felesleges, valami jórol maradsz le, inkább kóstold meg, aztán dönts utána.
Bár vannak szúnyogok, még a busz kényelmét választom.
Elnézést, későre jár, tudom, hogy kérdésekben van elmaradásom, ígérem nem felejtem el, válaszolni fogok.

1 comment:

1. Ezek szerint Seattle-ben legális a fű?
    nemcsak neked kell utána nézni bizonyos ételeknek, én nem tudtam, hogy a kele az a fodros kelkáposzta :-)

ReplyDelete

16. nap - Most hogyan tovább

Reggel arra ébredtem, hogy hallom, hogy a többiek kérdezik, hogy olvastad-e az e-mailjeid. Mondom mi lehet, tegnap éjfél körül aludtam el, m...