Sunday, June 26, 2022

3. nap - Seattle, vulkánok

A mai nap jó része a haladásról szólt. Először Portlandben felvettünk 4 új utast, majd átmentünk Washington államba. Ezúttal az 5-ös országos autópályán mentünk, rájöttem, hogy ezek mentén minden ugyanolyan, bárhol is legyél az országban. Ennek ellenére látványban nem volt hiány, először a Mount Hood, majd Mount St Helens végül Mount Rainier vulkánok tették széppé a kilátást. 
Mielőtt a napi célt elértük volna megálltunk ebédelni és egy útitárs jóvoltából a Costco $1.5-os hotdogját ebédeltem (570 Ft), amihez jár egy üdítő is. Én tobzódtam, mert további $1.99-ért még egy szelet pizzát is ettem. Jó lett volna kicsit szétnézni csak kíváncsiságból, de menni kellett tovább. Amúgy a fenti árak gyakorlatilag ajándéknak minősülnek, de ahogy az IKEA-bán, itt is a kijáratnál van az étterem, úgyis veszel valamit. Ahogy az egyik útitárs egy akkut. 

A nap a dugókról is szólt, így csak délután négyre értünk Seattle-be. Itt épp valami pride felvonulás volt, sajnos lemaradtam róla, ahogy a helyi híres piacon, a Pike place market-en is csak egy helyen láttam halakat, a többit már elpakolták, pedig biztosan izgalmas, nálunk ugye nincsenek igazán tengeri herkentyűk. Nem emlékeztem, hogy a város dimbes-dombos, egész meredek utcák vannak. 
Itt van a világ első Starbucks üzlete is, jó sokan voltak előtte, pedig egy sarokra van a következő. 
A nap luxus beruházása egy hátizsák volt. Kiderült, hogy van némi rugalmasság és az a hátizsák amit hoztam kicsit kicsi és kényelmetlen. Gondoltam veszek egy nagyobbat, de a boltot lerabolták, örültem, hogy kaptam egyet, persze többet fizettem, mint szerettem volna, de a kényelem most nagyon fontos. 
A hostelben ingyenes vacsora volt, taco, de nyomába sem ért a tegnapinak. 
A napot egy nagy sétával zártam, elmentem egy körre a monorail-el, majd megnéztem a Space Needle-t. 
Érdekes, hogy a világkiállítás 60 éve volt, a Space Needle ma is futurisztikus, míg a monorail megmaradt furcsa látványosságnak. 

Egész nap piszok meleg volt, de gondolom ez nem lesz így hamarosan. 


Az egyik képen elvileg látható a Halibut (laposhal) húsa, amit elvileg jó sokáig lehet fagyasztva tárolni anélkül, hogy az élvezeti értéke csökkenne. Amit tegnap ettünk fagyasztva volt. 


Szolgálati közlemény: fotók megosztva, ha nem kaptál hozzáférést írd meg az e-mail címed és te is láthatod őket. Ha épp lesz WiFi, gyarapodni fog a kínálat. Egyelőre csak a mobilommal készült képek lesznek ott. 

1 comment:

  1. Szia Petyóka!
    Megjöttek a képek is így már vizuális élményeim is vannak arról, merre jársz. Még szerencse, hogy nem vagyok irigy típus... örülök, hogy belevágtál és olvashatóan jól érzed magad.
    Irhatnál még az utitársaidról, a korosztályukról, hogy jöttök ki egymással.
    Készíthetnél egy közelebbi képet Lyleről is. Ő a Mädchen für alles, sofőr, túra- és idegenvezető egy személyben?
    Nem tudom miért vagyok 3 amigo, talán Józsi korábbi blogja miatt.
    Jó időt, érezd továbbra is jól magad!
    Gyurka

    ReplyDelete

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...