Tuesday, July 9, 2024

Haines - Green Tortoise 2./18. nap

Ez a második szakasz kevésbé a távolságokról szól, egy-egy alkalommal nem fogunk sokat menni, inkább felfedezünk. Így maradtunk ma Hainsben. 

Ma egy olyan programon vettem részt, mely bár drága volt (aki tudja, annak ez mond valamit, hogy drágább volt, mint Kappadókiában a hőlégballon), de egyedülálló élmény. Egy kisgéppel a Glacier Bay nemzeti park gleccserei felett repülhettem. Készítettem képeket, de inkább a kötelességtudat vezetett, mert próbáltam befogadni az egészet. Itt a hegyekben rengeteg gleccser van és érintetlenek, ide alapvetően nem lehet eljutni. Nincsenek utak, emberek szinte nem jutnak el ide. Rengeteg gleccsert láttam, nagyjából 4000 láb magasan repültünk, néha szinte megérintettük a jeget. Még mindig nehezen öntöm szavakba, de délelőtt utána csak kapkodtam a fejem. 

Ebédre két szendvicset ettem, amit még reggel csináltam, majd utána George és Mariann útitárssammal elindultunk egy Battery Point nevű hely felé, de Éva és Randy jött velünk szemben, akik elmondták, hogy igazából csak a lábad koptatod, sokat nem látsz. Így még lementünk a partra, kigyönyörködtük magunk, majd elindultunk vissza. A vicces az, hogy az út eleje messzebb volt, mint maga az út teljes hossza.

A könyvtár volt a következő cél, lévén ott volt WiFi és sok reklamáció érkezett a képek hiánya miatt. Most jórészt minden kép fent van, kivéve aki azóta készült. 

Vacsorára halibut fish and chips-et ettem, fenséges volt, a társaság jó, a kiszolgálás kicsit barátságtalan.

Ahogy a kempingbe visszaértünk, a tulajdonos kint állt és vadul integetett. Két barna medve garázdálkodott itt egész nap, így vigyázzunk még inkább. Állítólag amíg fürödtem lent az úton végigcammogtak. 

Ismét a buszon alszom, a kedvenc helyemen, nemrég csendesedett el mindenki. Jókat nevettek. Én is velük :-)

Az Oroszország kérdésre ígérem visszatérek, de az hosszabb történet, a lényeg, hogy az amerikaiak megvették tőlük Alaszkát. 

Képek lesznek, amikor lesznek, amikor nem lesznek szavak azért talán igen, vagy az sem, de törekszem. 

Végül pedig 22:38 van épp, kint derengés, látod a dolgokat, de belül azért hasznos, ha van lámpád. 


3 comments:

  1. Nagyon jó lehetett a repülő és szépek a képek. A Lazac szuperül néz ki. Kaja hogy van? ez nem all-inclusive? Arra nem volt tipp mit kell csinálni ha jön a medve, vagy csak nézni kell? Jó nagy hajók is mennek be talán még Juneauba (azon is gondolom nyugdíjasok). Vicces hogy lábban van a magasság (retarded units) :).

    ReplyDelete
  2. a kaja kérdés bennem is felmerült, hogy hogy is van, no meg, hogy most is ugyanaz a házaspár (?) vezeti, szervezi az egészet?
    ha igen most béke és barátság és a múlt teljesen elfeledve?
    van fogalmam, hogy mennyibe kerülhetett a repülős körút, de teljesen egyetértek, hogy ebben az esetben ez nem pénzkérdés és ahogy olvasom az élmény minden költséget megért :-)
    hol lehet a buszon kívül aludni? hol van a kedvenc helyed a buszban?

    ReplyDelete
  3. Kárpáti Marianna ÁgnesJuly 10, 2024 at 2:04 PM

    Tényleg itt volt a bejegyzés, csak én ellustáztam az egész napot. K acik nagyon helyesek, de nem szeretnék velül élőben találkozni.

    ReplyDelete

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...