Sunday, July 7, 2024

Juneau 2. nap

Ma eredetileg a Tracy Arm fjordot és az ott lévő gleccsereket szerettem volna megnézni, de mivel nem találtam egyetlen olyan céget sem amely utat szervezett volna oda, így új program után néztem. 
Először reggeliért indultam, amikor a lépcsőn leértem ami a bolthoz vezet, balról a következőt hallottam. Bear. Majd egy muksót láttam, aki az idősmobiljáról jobbra mutogat. És tényleg, egy medve volt ott, nagyjából talán ötven méterre. Tudomást nem vett rólunk, haladt tovább elfele, ellenben egy kuka felkeltette érdeklődését, de hiába, itt azok medvebiztosak. Ő is, én is folytattam a magam útját, szerencsére egymást nem keresztelve. 
Van a városban egy Tram, ami nem villamos, nem is tudom miért ezt a nevet kapta, mert valójában egy felvonó, amolyan kötélpályás. Büszkén mondják, hogy helyi, de emlékeim szerint Franciaország nem tartozik még ide, de ki tudja. 
Szóval úgy döntöttem, hogy az idő javult eleget, így felmentem a hegy tetejére. A kilátás gyönyörű. Vannak épített kilátóteraszok, de feljebb vannak természetes kilátópontok is. Megnéztem őket, üldögéltem, gyönyörködtem, majd lejöttem. Ebéd után (változatosság kedvéért pelmeny) néztem, hogy az idő gyönyörű lett, kisütött a nap, így mivel a jegy egész napra szólt, így még egyszer felkerekedtem és megnéztem a kilátást. 
A délutánt ellátmány feltöltéssel fejeztem be, vettem vacsorát, holnapra pedig szendvicsnek valót. 
Holnap reggel öt, vagyis fél órával előtte lesz jelenésem, ugyanis indul az út. Ki tudja mit hoz, mert több erdőtűz is tombol. Remélem a Denali nem marad ki, mert jelenleg zárva van, szintén tűz miatt. 

Nem tudom, hogy mikor lesz legközelebb WiFi, így biztos ami biztos az első három nap képei itt találhatók:

Kérdésekre válaszul:
Holnap, azaz hétfő hajnalban indulok a busszal tovább. Először komp Haines-ig.

A nap talán tízkor megy le, de mivel eddig mindig előtte elaludtam hála az időeltolódásnak, így nem tudom pontosan. Most 21:48-kor még teljesen világos van. Ennél elvileg még később is lesz naplemente, hiszen haladunk majd észak felé.

A képen hátul van a St Helens, az elhagyta a tetejét egy kitörés során. Elöl a Rainier. 

5 comments:

  1. Akkor azért figyelni kell a nap aktivitást is, hátha szerencséd lesz és még északi fényt is látsz.

    ReplyDelete
  2. Izgi lehetett a medve, nég akkor is, ha nem érdekelted

    ReplyDelete
  3. fura hogy kenyeret adtak a pelmenyhez, egyébként egész jól néz ki

    ReplyDelete
  4. köszi a képeket!

    ReplyDelete
  5. Utánanéztem a pelmeny-nek. Meglepett, hogy orosz eredetű. Aztán rájöttem, hogy Oroszország nagyon közel van oda. Van átjárás (komp, túrista forgalom) a kettő között? Az alaszkai embereknél mennyire domináns a mongoloid alkat?

    ReplyDelete

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...