Saturday, July 6, 2024

Juneau 1. nap

Oroszlánszag és hideg. Ez a két jellemző, amivel a hostel szobáját jellemeznéd. Szerencsére volt több takaró, az orr pedig gyorsan kikapcsol. Párszor felébredtem, de nem volt vészes, főleg tavalyhoz képest amikor az arra érzékeny tengeri betegséget is kaphatott volna, úgy mozgott az ágy. Ez szerencsére stabil.

Az első dolgom az volt, hogy megkerestem, hogy hétfőn honnan indul a busz és mennyi idő alatt tudok odasétálni. Nagyjából egy negyed órás séta, egyáltalán nem vészes. 
Felderítettem a parkoló mellett található boltot és egy szendvics és egy üveg víz lett a reggeli. 

Mára a Mendenhall gleccsert néztem ki, mint cél. Juneau igazából két részből áll, a régi városból, ahol a kikötő van és onnan autóval nagyjából negyed órányira lévő Mendenhall völgyből. A régi város felkúszik a hegyre, a hostel is majdnem a város fenti szélén van. Lent mindenféle boltok vannak, hisz egyszerre több hajó is kiköt, mellyel sok-sok ezer ember szabadul a városra, gondolom ők a fő bevételi forrás. 
A Mendenhall völgyben vannak a nagy áruházak, gyorsétterem, ilyesmi, hisz a hajóval érkezettekre egy biztosan igaz - jóllakottak és nem éhesek. 

Ha a gleccsert szeretnéd megtekinteni, akkor két lehetőséged van. Az egyik, hogy a kikötőből indulsz, ahol több cég is elvisz busszal csekély $45 ellenében, de lehet, hogy ennél is több pénzért. A másik lehetőség, hogy a helyi busszal mégy, ami $2-ba kerül, de csak készpénzzel fizethető és visszajáró nincs. Ja és ami szerintem mindenkit távol tart attól, hogy ezt a lehetőséget használja - nagyjából 20 percet kell sétálni. Vicces, hogy a weboldalak, ahol ennek utánanéztem, ezt az utat egy irányban egy órára saccolják. 

A gleccser szép, bár csak távolról lehet benne gyönyörködni, állítólag jó pénz ellenében helikopterrel landolhatsz rajta. A gleccser egy tavat, majd egy folyót táplál. Még egy szép vízesést láttam, melyet a gleccser táplál.

Ebédre pelmenyit ettem, bár maga a hely ahol ettem a kikötőben van, mégis helyi viszonyok között piszok olcsó. Elvileg tradicionálisan készül, de a curry, valamint a Sriracha szósz szerintem nem orosz, de finom, ha ezzel adják ám legyen. Marhahúsos, vagy krumplis változatban kérhető. 

Ebéd után éreztem, hogy az időeltolódás beüt, így a hostel felé vettem utam. Csak öttől lehet bemenni, így üldögéltem előtte nagyjából egy órát. Gondoltam alszom egy fél órát, lett abból három. Most megpróbálok egy kicsit ébren maradni, fél kilenc körül jár az idő, aztán alszom tovább. 

Az idő ma nem volt tökéletes, de amikor épp mentem, akkor nem esett, csak előtte és utána, ezért nagyon hálás vagyok. Holnap elvileg már napsütés lesz. Ma 15 fok, elvileg holnap 20 - meglátjuk. 


3 comments:

  1. Holnap már indulsz is ugye a busszal? Vagy még van egy napod itt?

    ReplyDelete
  2. Mostanában arrafelé mikor megy le a nap? Egyáltalán van éjszaka?

    ReplyDelete
  3. ez nagyon szép!

    ReplyDelete

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...