Friday, July 12, 2024

Whitehorse - Yukon/Kanada- Green Tortoise 5./21. nap

Ma reggeli után (oatmeal) az első megálló Haines Junction volt. Ez 237 km-re van Haines-től és közben nincs település. Az út kétszer egysávos, de a forgalom minimális, mondjuk 15-20 percenként jön szembe egy autó. Haines Junction-ban van a Kluane Nemzeti Park látogató központja, nagyon érdekes volt, de sajnos csak kevés idő volt rá. Talán a legérdekesebb dolog, hogy az út ahol megyünk és az óceán között két hegylánc van, mi a kisebbet látjuk, mögötte van egy sokkal nagyobb rengeteg gleccserrel. Ha feljutottam volna a King's Throne csúcsra, akkor esetleg láthattam volna. De még mindig úgy gondolom, hogy jól döntöttem. 
Lehet, hogy meglepő, de keletnek indultunk és Whitehorse, a Yukon fővárosa volt a következő cél. Itt a MacBride Múzeumon rohantam végig, itt is rengeteg információval gazdagodtam. 

A nap lezárása egy termálfürdő, a Takhini hot springs volt, ami a kemping mellett van. Későre jár, így alszom, de mivel holnap egész nap úton leszünk Dawson City felé, így lesz időm válaszolni a kérdésekre, más tartalom nem tudom lesz-e, szóval tessék kérdezni bátran, aki kérdezett, annak köszönöm türelmét. 

2 comments:

  1. Marianna KárpátiJuly 13, 2024 at 3:09 AM

    Szívesen olvasok még több indián történetet. A szúnyogos nagyon szellemes

    ReplyDelete
  2. Sok mindent el tudok képzelni a tájakról és a helyekről, amiről mesélsz. Mi az amit nem úgy képzel el valaki itt Európa közepén, mint amilyen valójában? Amin meglepődtél? Ami egyedi?
    Én pl. nem tudom elképzelni, hogyan lehet egymás közelében élni a medvékkel. Mik a békés együttélés szabályai?

    ReplyDelete

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...