Thursday, July 11, 2024

Kathleen Lake - Yukon/Kanada- Green Tortoise 4./20. nap

Ma reggelire Tortoise McMuffin volt, ami muffin pirítva, rajta Cheddar sajt, tojás és kanadai bacon. Reggeli után mindenki megcsinálta ebédre a szendvicsét, majd kirándulni mentünk, ki-ki kedve szerint. Én a King's Throne Summit-őt néztem ki (Királyi trón csúcs). Gyönyörű a hegy, a leírás szerint fantasztikus a kilátás, így bár igencsak tiszteletet parancsolt, úgy döntöttem, hogy nekivágok. Még páran hasonlóan döntöttek, az sem riasztotta el őket, hogy meglehetősen sok szintet kellett leküzdeni kevés távolságot megtéve - magyarra lefordítva nagyon nagyon meredek. 
Az úton sétálva gondolkodtam, hogy a táv fogy, de igazából felfelé még nem mentünk - itt mi lesz. Nem kellett sokat gondolkodjak, mert lassan elfogytak a fák és jól látszott, hogy egy irányban lehet tovább menni, felfelé. És még felfelé. Ha még nem untad volna meg, akkor felfelé. Mindezt sziklás, köves, törmelékes úton, ahol volt egy szakasz ahol szinte nem volt semmi amibe a lábad kapaszkodhatott volna, miközben kellett felfelé menni. Többen itt adták fel, de úgy gondoltam, hogy bennem még van, így küzdöttem tovább. Az út egyik "végpontja" a trón ülése. Innen egy még kitettebb, legalább ennyire meredek, de ennyire sem jelzett ösvény vezetett volna tovább. A szél is elképesztően fújt, így úgy döntöttem, hogy az az okos, aki életben marad, nem aki merészen otthagyja a fogát. Ketten nekivágtak a csúcsnak, de ők sem mentek végig, mert annyira fújt a szél. 
A kilátás fantasztikus volt a trón üléséről is, egyszer majd ti is látni fogjátok az itt készült képeket. 
Délután lazítottam, majd vacsora, ami sok-sok zöldséggel készült stir fry és rizs volt. 
Vacsora után még pont odaértem a ranger talk-ra, ahol a medvékről beszéltek. Nagyon érdekes volt, hogy mennyi veszély leselkedik a bocsokra, akik két évig vannak az anyjuk mellett. A korábbi posztban szereplő két medve is nagyjából két éves, állítólag most rakta ki őket az anyjuk. 

Alaszkába először az oroszok jöttek és orosz gyarmat volt, pár millió dollárért adták el az USA-nak. Akkor még nem tudtak sem az aranyról, sem az olajról, így inkább nyűg volt, hisz messze volt. Oroszok már nem nincsenek, igazából vagy az itteni őslakosok leszármazottai, vagy olyanok élnek itt akik szerencsét próbálni jöttek. Sokan jönnek ide nyáron dolgozni, mert a nagy hajók (cruise ship - nem tudom mi a jó magyar szó rá) rengeteg munkát teremtenek. Egy hajón kettő és ötezer ember közötti utas van, ezen felül ehhez mérten személyzet. Szeretik őket, meg nem is. Képzeld el, hogy Haines-ben lakik nagyjából 1.500 ember és megjelenik egy hajó 2.000 emberrel a fedélzetén... Skagway-ben ha jól emlékszem 1.200 ember és négy hajó, azaz 4-10.000 ember zúdul a városra. 

Az étkezés kérdése sok vitát szül, én a jó dolgokra koncentrálok. Szóval elvileg az étkezések 70%-a van benne az árban (tehát leginkább ott, ahol te nem tudsz magadnak semmit sem venni). Eddig nézzük hogy volt: hétfő - vacsora, kedd - reggeli, ebéd (szendvics), szerda - reggeli, ebéd, vacsora, csütörtök - reggeli, ebéd, vacsora 
Azt tudom, hogy holnap csak reggeli lesz. Ki-ki döntse el, hogy mit gondol, én fantasztikus halibut fish and chips-et ettem kedden amit sajnáltam volna kihagyni. 

Lassan elalszom, de még akkor egy kicsit az alvásról. Lehet mindig sátrazni, béreltem én is, de bevallom a buszon kényelmes, és nem kell akkor a sátorral nyűglődjek, például az esőben tegnap előtt ez nem lett volna vidám. A busz elején alszom, a kamra felett, ez az utas oldali (jobb oldali) első pad. 

Ígérem, hogy a többi kérdésre sem felejtek el válaszolni, de majd holnap. Így is jó eséllyel holnap egyszerre két adagot is kaptok :-) 

2 comments:

  1. Jó a történet a szúnyogokról, vannak is? A lehetséges kirándulásokról kaptok valami tájékoztatást vagy javaslatot vagy aki készült az tudja hogy mit lehet? Milyen jellegű az út hogy 100km és nincs semmi, amolyan főút vagy pálya? Időjárás már gondolom hűvősebb ha ilyen (térképet néztem, nem képeket) szép hegyek lábánál mentek.

    ReplyDelete
  2. és jók a szendvics lehetőségek? annyit készítesz, amennyit akarsz?

    ReplyDelete

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...