Sunday, July 3, 2022

10. nap - Az út a semmin át 2

A mai nap tényleg nem szólt másról, mint a haladásról, valamint arról, hogy a busz készleteit újra töltötték.

Először egy Grande Prairie nevű helyen álltunk meg, ahol megcsodáltam egy Costco-t belülről, továbbra is óriási adagokban lehet kapni bármit (esetleg Miki szavait helyettesítse ide bárki).
A biztonság kedvéért, valamint azért, mert rengeteg volt az idő a nap során még két Wal-Martban is jártam, valamint egy Safeway-ben is. Jártunk még Fort St John-ban is, ahol vacsoráztunk. 
Igen,ennyire izgalmasan telt a nap :-)

Tegnaphoz képest annyi a különbség, hogy itt a fő bevételi forrás az olaj kitermelés, így olajkutak és gázkutak, valamint az ezek feldolgozására kitalált üzemek voltak az út mellett. Itt több apró település is volt, kevésbé lakatlan, mint tegnap. 
Amúgy a sok utazás annak köszönhető, hogy a komp nem jár és a szárazföldön kell eléjük Scagway-t, ahonnan komppal megyünk Juneau-ba.

Az Alaska Highway-n (97-es út) vezet innen utunk, egy izgalmas dolog kavarhatja meg az utunk: július 1-én, Kanada napon (nemzeti ünnep) az utat elmosta egy villámárvíz, azóta le van zárva egy szakasza. Kerülőút nem igazán van, vagyis amit a helyi útkezelő javasol, az ezer kilométeres kerülőnek tűnik. Elvileg ezeket a gondokat gyorsan fel szokták számolni, a képeket látva nem lesz könnyű.

Tegnap nem fogalmaztam világosan: a hot springs egy fürdő, mint a Gellért, vagy Széchenyi - 3 medence, semmi elegancia, a víz a forrásnál 60 fokos, szaga alapján igencsak kénes. Ide állt sorba rengeteg ember, azt gondoltam, hogy jól megvagyok enélkül, a táborhelyen ma reggel kiválót tusoltam. 

2 comments:

  1. Megnéztem a csuszamlást, jó nagy, ekkorát nem lehet egy busszal dobbantani. Hogy fogtok tovább menni? (Mama)

    ReplyDelete
  2. az a "kis" vájat nem semmi, nem is értem, olyan mintha késsel kimetszettek volna egy tortaszeletet

    ReplyDelete

16. nap - Most hogyan tovább

Reggel arra ébredtem, hogy hallom, hogy a többiek kérdezik, hogy olvastad-e az e-mailjeid. Mondom mi lehet, tegnap éjfél körül aludtam el, m...