Friday, June 24, 2022

1. nap - randevú vörösfenyőkkel

Ma reggel korán ébredtem, megelőztem az ébresztőt, amit reggel hatra állítottam. Mire fél hétre a busznál voltam a társaság egy része már be is pakolta a csomagját, pár perccel hét után el is indultunk.
Először San Francisco utcáin közelítettük meg a Golden Gate Bridge-t, majd közelebbi ismeretséget kötöttünk Karl-al a köddel, mivel teljesen elrakarta a hidat, épp csak nyomokban volt látható. Így hiába álltunk meg a túloldalon található kilátóhelyen sokat nem láttunk, bár maga a köd nagyon látványos.
Folytattuk az utunk észak felé, Sonoma megyében rengeteg szőlő ültetvényt láttunk, hisz Kalifornia a borról is nevezetes.
Akinek ez mond valamit, esetleg előveszi a Google Maps-et, a 101-esen mentünk ma végig.

A délután fő eseménye a vörösfenyők voltak. Hirtelen azt veszed észre, hogy széles törzsek és óriási fák vesznek körül. Olyan vastagok, hogy négy-öt ember épp átérné, a magasságukat nem tippelném. Az utat úgy hívják, hogy Avenue of Giants, a hely ahol sétáltunk másfél órát pedig Founder's Grove névre hallgat.
A nap utolsó látványossága az út mellett felbukkanó Csendes óceán volt.
A mai vacsora, brokkolis pesztós tészta, mellé saláta, valamint paradicsom, mozzarella, bazsalikom.
A buszon fogok aludni, szerintem még ráér a sátor.

Érdekesség, hogy régebben több busz futott, a Covid-19 miatt most csak az az egy amin ülünk. Út közben láttunk egy másikat, amit művészeknek adtak el.
Ami érdekes, hogy a busz belseje abból a buszból származik, amelyikkel 15 éve utaztam
...

Olvastam egy kérdést: hogyan osztják ki a helyeket?
Először is, nincsenek fix helyek, a nap folyamán legalább három helyen ültem a buszon. Alvás esetén is ugyanez a helyzet. Elvileg nem lesz buszos éjszaka, ahol mozgásban leszünk, állítólag nem lenne népszerű a Covid-19 miatt. Persze maszkot nem hord senki és sok időt töltünk a buszon...

Kérdezzétek bátran, próbálok válaszolni

Plusz egy szolgálati közlemény. A képek később érkeznek, a blogger úgy tűnik kisebb mellékleteket szeret, rá kell jöjjek azt hogyan kell csinálni, így türelmet kérnék.