Thursday, July 18, 2024

Chena Hot Springs - Alaszka - Green Tortoise 9./25. nap

Egy lassú nap, azt hiszem az a legjobb jelző. Reggel a buszon ébredtünk, miután valamikor hajnalban megérkeztünk.
Az első feladat a sátor felállítása volt, mivel innentől sátrazni kell. Nagyjából rendben ment a dolog. A feszességen kell még dolgoznom, hogy a külső borítás annyira feszes legyen, amennyire lehet. Szerintem megtanultam. 
Délután megnéztem az üvegházakat, valamint a geotermikus erőművüket. Az üvegházakban paradicsomot, salátát, uborkát nevelnek. 
Mivel messze vannak a civilizációtól, így 85%-a az energiafogyasztásuknak termelődik geotermikus energiaforrásból, a többi dízelgenerátorral készül.
Elvileg van itt valami termálfürdő és a világ legnagyobb jégkiállítása, de termálfürdő már volt egy, jégkiállítás Szlovákiában, így úgy gondoltam, hogy most erre úgy gondoltam nem áldozok pénzt, helyette például szunyókáltam egyet délután.

Ahogy ígértem válaszok kérdésekre:

Én nem láttam semmilyen külön jelzést, ami arra figyelmeztetne, hogy nincs üzemanyag a közelben. Whitehorse és Dawson City között egy helyen, Pelly Crossing-nál volt egy benzinkút. Ez nagyjából 300 km-re van Whitehorse-tól, 200 km-re Dawson City-től. Chicken-ben is láttam benzinkutat. 
A buszt nem tudom mikor tankolják, lehet, hogy tegnap este amikor megálltunk például. 

Dawson City-ben beszélgettem egy kicsit azzal a fickóval, aki egy T3-as Volkswagen-el volt. Néha előnyös, ha az ember nem teljesen néma más nyelven, alig tudtam lelőni :-) Tőle tudom, hogy Hamburg-ból Halifax-ba van úgynevezett Roll On Roll Off (RORO) shipping, ami olyan, mint egy komp. Köbméter alapon fizetsz a szállításért és elvileg már akkor megéri, ha egy hónapnál többet maradsz. 12 hónapig maradhat a jármű és nincs műszaki megkötés, nem kell átalakítani. Biztosítás kell egyedül. 
A revü szerintem turistáknak van, hogy becsábítsák őket a kaszinóba, de maga a hely elvileg non-profit, a közösség magára fordítja. Az internet szerint 60.000 turista fordul meg itt évente.

A konzervnyitó számomra azért volt érdekes, mert mintha nekünk is ilyen lett volna. Magyarországon.

A buszon tetszés szerint lehet hesszelni, úgy tűnik a szabályozás meglehetősen rugalmas. Így lehet aludni is menet közben.  

No comments:

Post a Comment

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...