Monday, July 15, 2024

Dawson City - Yukon/Kanada- Green Tortoise 7./23. nap

Az első hét végét Dawson City-be töltöttük, ma a Midnight Dome-ra másztam fel, mégis más, ha magadtól mégy, mintha gépjárművel mennél. Meglehetősen meredek az út, felfelé két óra, lefelé elég volt egy. Fent üldögéltem egy jót és gyönyörködtem a kilátásban. 
A folyó túloldalára komppal lehet átmenni és van ott egy lapátkerekes temető. Amikor az ötvenes években elkészültek az utak, onnantól nem volt rájuk szükség és egyszerűen száraz dokkba tették őket és elfeledkeztek róluk. Maga a folyó egy évben négy hónapig volt hajózható, az alatt az idő alatt kellett lebonyolítani mindent. Az egyik képen van egy nagy raktár, ami egy háztömbnyi, ott tárolták a dolgokat.

Ismét finom halat vacsoráztam, az egyik útitárs foglalt asztalt, így egy nagyobb társaság evett együtt. 

Van a városban egy érdekes szokás, valaki egyszer talált egy alkoholba eltett, tartósított lábujjat és úgy gondolta, hogy a legjobb, ha megissza az alkoholt. Így indult a Sourtoe Cocktail világhódító útjára. A feladat, hogy megidd a dupla whiskey-t és a szádhoz érjen az ujj (vagy bármi is legyen az az izé). Jelentem klubtag vagyok, ha minden igaz a 116797-ik.

Még egyszer benéztünk Diamond Tooth Gertie kaszinójába, ma más volt a szólista nő, a tegnapi jobb volt.

Bár nem eseményekben volt dús a nap, hanem lépésekben, én nagyon élveztem. 

1 comment:

  1. Egész sok a német autós kis városokból (minél több betű annál kisebb hely a max 3 ergo kis helyről jöttek), mit keresnek ott német rendszámmal? Ezek a revük turistáknak vannak gondolom. Ennyi van hogy ilyen sűrűn van műsor? Mi a helyzet a konzerv nyitóval? Jók voltak a kitömött állatok. Miközben megy a busz is lehet így hesszelni mint a képeken látható? Nem kell bekötni magad? Láttok a természetben is állatokat néha?

    ReplyDelete

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...