Saturday, July 20, 2024

Denali 2. nap - Alaszka - Green Tortoise 12./28. nap

Nem volt meleg az éjszaka, volt nem egészen - 1 fok. Volt aki fázott. Nem csodálom. Érdekes én nem, jól felkészültem, sőt a felesleges meleg dolgaimból kölcsön is adtam ma éjszakára.
Reggel arra ébredtem, hogy a nagy rejtőzködő, a nagy darab, aki Denali néven ismert megmutatta magát. Kristálytiszta ég, felhők sehol, így még "pizsamában" (értsd hosszú ujjú felső, rajta pulóver, alul meleg zokni és melegítőnadrág) kislattyogtam gyönyörködni.
Reggelinél azt is megtudtam, hogy a Savage Alpine Trail is nyitva, ennél jobb hír nem is érkezhetett volna. Persze ekkor még nem tudtam, de utólag végképp azt mondom csodálatos szerencse, mert az elmúlt napokban többször lezárták medve jelenléte miatt, közte tegnap is.
Reggeli után neki is vágtam, ez egy 6.4 km hosszú, 380 m-nyi szintkülönbséget jelentett, valamint rengeteg gyönyörű kilátást. Láttam madarakat, mókusokat, valamint dali sheep-et, ami miatt a nemzeti park létezik. Csináltam sok képet, ezúttal a fényképezőgépem is elővettem, így lesznek képek amelyek később érkeznek. Nagyon tetszett az út, persze azt hittem lassú vagyok, mert három órámba telt végig járni, de kiderült, hogy a szintidő csak negyed órával kevesebb. Holnap egy különleges túra vár rám, ahol nem szeretnék sereghajtó lenni.
Mivel még nem volt dél, így úgy döntöttem, hogy lemegyek a látogatóközpontba képeket feltölteni, megnézni mi van ott, mert állítólag a filmek nem rosszak. Utána a táborban némi meleg holmit átadtam, szunyókáltam egyet, mert fél ötkor jött a busz, ami mélyebbre bevitt a parkba.
Odafelé egy kedves sofőr volt, aki mesélt és nagyon figyelt az állatokra. Láttam távolról medvét és caribout. A táj gyönyörű, nagyon változatos, és az egész az út kivételével érintetlen. Jelenleg az út nem járható végig, mert három éve egy földcsuszamlás miatt egy rövid szakaszon nincs út. East Fork az ideiglenes végállomás, ott sétáltam egy kicsit, majd a következő busszal jöttem vissza, ott a sofőr meglehetősen mufurc volt. Azért láttam caribout, rókát, sólymot. 
Vacsorára vegetáriánus lasagne volt, nagyon finom volt, tettek nekem félre, mivel én későn értem vissza. 
A nap utolsó meglepetése az volt, hogy amikor az esti WC látogatásból tértem vissza, őkelme, a nagy darab, a Denali teljes pompájában látszott. 

Válaszok kérdésekre:
Buszon alvás elvileg mindig "engedélyezett" kivéve a Denali nemzeti parkban, így Chena Hot Springs-ben azért kellett sátrazni, hogy mindenki kiderítse, hogy mindene úgy működik-e ahogy kell, mert Fairbanks-ben volt sport bolt, ahol minden kapható. Ha jól tudom, akkor mindenki aki itt él kap valamennyit az olajjövedelemből, valamint alacsonyak az adók. A Top of the World Highway nevű úton volt a határ, még hétfőn, már Chicken is USA volt.
A roro Kanadában volt, de ha jól láttam van keleti parti és nyugati parti desztináció is. 

2 comments:

  1. Marianna KárpátiJuly 20, 2024 at 10:33 PM

    A gyalogtúrákra nem megy veled senki? Vagy néha igen és néha nem?

    ReplyDelete
  2. Jó dolog az állatkert, de szuper lehet a természetben látni ezeket az állatokat. Végülis akkor volt szöveg a buszon vagy nem? Ha jól értem ide is csak te mentél? A fagypont körüli sátrazást nem irigylem. Nekem valahogy az olyan nyári tevékenység. Vettel is valami speckoót a szupermarketben, ha már így említetted? Miért hívják Savage- nek azt az utat?

    ReplyDelete

Úton haza

Igazándiból egy történet maradt hátra, hogy arról írjak, hogyan jutottam haza. Lehetne a történet az, hogy Anchorage-ben felszálltam egy rep...